CB_hoedjes2.jpg

CB AWARDS

- Persbericht vrijdag 4 september 2020 -

EERSTE DEELNAME AAN CREATIVE BELGIUM AWARDS LEVERT METEEN PRIJZEN OP

 

Op de Creative Belgium Awards van vrijdag 4 september kaapte Het Geluidshuis met 3 projecten zowaar 4 prijzen weg. Dat is een straffe prestatie van het Antwerpse audio-productiehuis dat bij het grote publiek vooral bekend is door haar reeks Heerlijk Hoorspel. Van hun 5 nominaties wisten ze er 4 te verzilveren. 

Jaarlijks reikt Creative Belgium awards uit aan de best geproduceerde Belgische reclame, design en digitale communicatie. Kandidaten zenden hun producties in voor categorieën zoals Radio & audio, Design en Press. Een jury van experten uit het werkveld stelt vervolgens een shortlist op en bepaalt de winnaars van de bronzen, zilveren en gouden bolhoeden. De editie van 2020 is daar geen uitzondering op, al verliep de ceremonie via livestreaming.

 

Het Geluidshuis nam dit jaar voor de eerste keer deel aan de awardshow en had meteen prijs. Van hun zes inzendingen kwamen er vijf op de shortlist terecht. Hun grootste winnaar is Johanna en het Gravensteen, een hoorspel gemaakt voor Historische Huizen Gent dat kinderen door de Beeldenstorm en het 16e eeuwse Gent loodst. Met dit verhaal ving Het Geluidshuis zilver in maar liefst twee categorieën: zowel Branded Audio Content als Casting & Performance wisten ze te, wel ja, verzilveren. Brieven aan Bijou, een hoorspel voor stad Antwerpen met bijbehorende stadswandeling, behaalde eveneens brons, dit in de categorie Audio in het Straatbeeld. Hun tweede bronzen bolhoed staat op het figuurlijke hoofd van The Parable, een auditief mission statement voor het Belgische designlabel Maister geschreven door 'mister audio' Paul Wauters die als audio-scenarist stilaan zelf een bronzen standbeeld verdient. 

 

In de categorie merkeigenheid via audio werden geen prijzen uitgereikt, maar wel een shortlist opgesteld. De campagne Boeke, boeke, boeke voor boek.be die al sinds 2010 in ieders oor kruipt in de periode van de boekenbeurs wist daar een plekje te veroveren.

 

De medewerkers van Het Geluidshuis zijn vooral trots op de kwaliteit van de producten die zij afleveren. Ze voeren elke stap in het proces zelf uit, en staan dus in voor creatie, productie én uitgave. Elk van die stappen is van tel voor het uiteindelijke slagen van een productie.  Dat er bovendien prijzen geworden worden is voor Het Geluidshuis de kers op de taart.

Het-Geluidshuis_CMYK.png
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Youtube Icoon
  • Black Spotify Icon
  • Black LinkedIn Icon